Honda, Katı Hal Pilleri Üretim Sürecini Hızlandırıyor
Katı hal pilleri, üretimi ölçeklendirmenin karmaşıklığı nedeniyle birçok şirket için ulaşılması zor olmuştur. Teknoloji, mevcut lityum iyon pillerde bulunan sıvı elektrolitleri kuru iletken malzemelerle değiştirerek daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha uzun ömür vaat ediyor. Ancak başarılı olmak için tamamen yeni bir üretim süreci gerektirecek.
DAHA YÜKSEK ENERJİ YOĞUNLUĞU VE DAHA UZUN ÖMÜR VAAT EDİYOR
Volkswagen destekli QuantumScape, Nissan ve Dodge Charger’lara uyan yarı katı hal pillerini test eden Factorial dahil olmak üzere birçok şirket aktif olarak katı hal pilleri takip ediyor.
Honda, Japonya’nın Sakura şehrinde kurulan 27.000 metrekarelik yeni demo tesisinde araştırmayı hızlandırdığını ve tek bir ünite yapmak için gereken süreyi kısalttığını söylüyor. Tesis, üç binaya bölünmüş tam ölçekli ekipmana sahip: birincisi katot oluşumu ve hücre montajı için; ikincisi anot oluşumu için; üçüncüsü ise elektrolit aktivasyonu ve modül montajı için.
Plan, Honda’nın tipik hücre parti işlemesinden “üç kat daha hızlı” olduğunu söylediği sürekli bir sıralı mikser kullanmayı içeriyor. Honda, Ocak ayında pil üretmeyi planlıyor.
Honda, 2020’lerin ikinci yarısında katı hal teknolojisini seri üretime hazırlıyor. Şirketin CEO’su Toshihiro Mibe, katı hal pillerinin daha ucuz EV’lerin kilidini açmanın anahtarı olacağını da söyledi.
Bu arada GM’nin EV platformu üzerine inşa edilen Honda’nın Prologue SUV’si ABD’de oldukça iyi gidiyor ve şirket 2025 için daha büyük bir SUV hazırlıyor.