Kadınların Yüzde 92’si Koşarken “Bile” Güvende Hissetmiyor

Dev spor giyim markası Adidas, insanların koşarken yaşadıkları deneyimleri anlamak için 9 ülkeden (kadın ve erkek) toplamda 9 bin koşucuyla bir araştırma yaptı. 

10 Mart’ta yapılan araştırmayla Adidas, kadınların güvenlik endişelerine odaklanmayı ve buna dikkat çekmeyi amaçladığını ifade etti. Bu kapsamda dev marka, “değişim yaratmayı sağlamak adına erkeklerin eğitimi ve ittifakı” çağrısında bulunarak, “The Ridiculous Run” adıyla yeni bir araştırma yayımladı. 

Kadınların üçte birinden fazlası, koşarken fiziksel veya sözlü tacize uğradığını söylüyor

Adidas tarafından 9 farklı ülkeden, 9 bin koşucuyla yapılan araştırma sonucunda, kadınların kendilerini koşarken güvende hissetmedikleri ortaya çıktı. 

10 Mart’ta Alman spor giyim markası, kadınların güvenlik endişelerini vurgulamayı ve “değişim yaratmaya yardımcı olmak için erkek eğitimi ve müttefiklik” çağrısında bulunmayı amaçlayan yeni kampanyası “The Ridiculous Run” kapsamında yeni bir araştırma yayınladı.

Araştırmaya göre; kadınların yüzde 92’si koşarken güvenliklerinden endişe duyduklarını belirtirken, erkeklerin sadece yüzde 28’i fiziksel saldırıya uğramaktan korktuklarını ifade etti.

Kadınların üçte birinden fazlası koşu sırasında fiziksel veya sözlü tacize uğradıklarını belirtirken, geri kalanlar istenmeyen ilgi, cinsiyetçi yorumlar, istenmeyen cinsel ilgi, korna çalma ve hatta takip edildiklerini ifade etti.

Kadınların yüzde 53’ü koşu sırasında anksiyete yaşadıklarını söylerken, bu oran erkeklerde yüzde 38 olarak ortaya çıktı.

Kadınlar koşarken bazı önlemler alıyor

Ankete katılan kadınların yüzde 69’u, kendilerini koşu sırasında daha güvende hissetmek için bol kıyafetler giydiğini, bir partnerle koştuğunu veya kulaklık takmak gibi önlemler aldıklarını ifade etti. Veriler, ankette yaşadıkları fiziksel ve sözlü tacizler nedeniyle kadınların yüzde 46’sının artık koşmaya olan ilgisini kaybettiğini de gösterdi.

Araştırmaya göre; erkeklerin yüzde 62’si kadınların koşarken karşılaştıkları sorunların farkında olmasına rağmen, erkeklerin sadece yüzde 18’i kadınların kendilerini daha güvende hissetmelerine yardımcı olma sorumluluğunun kendilerine ait olduğuna inanıyor. 

Adidas, araştırmanın sonuçlarını vurgulamak için geçtiğimiz günlerde “The Ridiculous Run” başlıklı yeni bir YouTube videosu da paylaştı. Videoda kadınların, güvenlikleri için kendilerine eşlik eden araba ve bisikletlerden oluşan bir konvoy eşliğinde gece koştuğu görülüyor.

Anket ve video; erkekleri ve erkek çocuklarını eğiterek, kadınlara ve kız çocuklarına yönelik şiddeti önlemeye odaklanan kar amacı gütmeyen White Ribbon kuruluşu ve Adidas işbirliği içinde hazırlandı.

Adidas’ın yayınladığı “The Ridiculous Run” videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir